"אמלתרה"? "אמלתראות"? "קורה או מערכת קורות להחזקת התקרה" (מילון אבן-שושן המרוכז, 2004)

יום שלישי

ביטחון וביטוח

הביטוח הלאומי, מוסד מוזר כשלעצמו, שלח לי בדואר חוברת עבה, בה פורטו כל מיני זכויות שמסתבר שאני זכאית או לא זכאית להן. הנחות בארנונה, הכוונה תעסוקתית. דברים כאלה. וואללה, לא ידעתי. שמעתי איזה משהו כזה, אבל לא ידעתי. סוף סוף הם מפתיעים אותי לטובה, הביטוח הלאומי האלה. נכות, אתם אומרים? למה לא. נכות. למה לא. עוד תואר.

חשבתי אתדכא. חשבתי שיהיה מר, שאני אמרר שאני נכה רשמית וארחם על עצמי וכו'. ואני באמת מרחמת על עצמי עכשיו, אבל לא במידה יוצאת דופן. החולשה אינה חדשה, ולכן לא מעוררת רחמים חדשים. להפך. והקצבה הנלווית אל התואר החדש, מה יש לומר, לא מזיקה לי בכלל. היא משענת חשובה ומרגיעה.

אז יש תקווה. אני חולה עכשיו, אבל כמה שאני חולה – ככה אני לומדת לשמור על עצמי. ככה אני מתחזקת. ואני מוקפת באנשים טובים, ומקבלת עזרה מכל עבר. אז יש תקווה. ולא, שום דבר לא יתרפא פה לגמרי. לא מחר, לא מחרתיים, לא החודש, אולי לא השנה. אבל משהו עמום ועתידי, משהו שאני מפחדת ממנו ועל כן לא אקרא לו בשם, כבר אפשרי. קשה מאוד, אבל אפשרי. וכמה שאני חלשה – ככה אני לומדת לשמור על עצמי. ככה אני מתחזקת. אני לומדת. לאט לאט. זו אני. תרנוגלת חוצה את הכביש.

(כמה כוח יש לדבר הזה, שקוראים לו מטבע, שרק הוא מגיע וכבר אני נרגעת. הוא, צריך להיזהר ממנו, זה מה שצריך.)

יום ג', י"ב בכסלו, תשס"ט

אין תגובות: