"אמלתרה"? "אמלתראות"? "קורה או מערכת קורות להחזקת התקרה" (מילון אבן-שושן המרוכז, 2004)

יום שלישי

אבחנה

אני חושבת שיש מצב שאני מתגרה במיוחד מנשים ומא-נשים ששמם מתחיל באות אל"ף. אני מנסה לחשוב על שמות של נשים וא-נשים שגמרתי איתם. אנשים שגירו אותי ממש, ולא, נו, אתם יודעים, לא בדיוק, אבל בערך, בים, בם, בום, מתי הוא יגמור כבר וילך. אני מנסה לחשוב על שמות של נשים וא-נשים שגירו אותי ממש, עד כדי גמירה, והמון שמות מתחילים באות אל"ף. אם לא השם הפרטי, אזי שם המשפחה. אבל האל"ף נמצאת שם.

אני חושבת שיש מצב שמנעתי מעצמי לגמור עם נשים ועם א-נשים ששמם לא מתחיל באות אל"ף, ואני חושבת שאני נמשכת דווקא אל אנשי האל"ף בגלל שהשם שלי מתחיל באות בי"ת, ושתי התובנות האלה מפחידות אותי מעט. אגב: "אמלתרה" הוא השם שלי כאן וכמעט רק כאן. אז לא אליו אני מתכוונת, אלא לזה שמשמש אותי בדרך כלל, ביום-יום. אותו אני מוסרת, בדרך כלל, כאשר אנשים שואלים אותי לשמי. אני מתכוונת, בקיצור, לשם שאינו מופיע כאן, והוא זה שמתחיל באות בי"ת.

אל"ף מופיעה לפני בי"ת בסדר האל"ף-בי"ת העברי. אוה, הנה, גם קוראים לו "אל"ף-בי"ת". אין ספק: אל"ף לא סתם נמצאת לפני הבי"ת, היא לפני כל האותיות. אל"ף לפני כולן. אל"ף היא הראשונה, והראשונה במעלה.

אני חושבת שאולי אני מחפשת נשים וא-נשים שיהיו טובים ממני, נעלים עליי. אני אוהבת שהם משפילים אותי, אני אוהבת לציית להם, גם בדמיון וגם (במיוחד) בפועל ממש. אמנם קלטתי את זה רק עכשיו, אבל העובדה שהשם שלהם מתחיל באות אל"ף ממש מסעירה אותי, אתם יודעים, כמו שצריך, ברגעים הנכונים. אמרנו שהם אל"ף, והרי אני בי"ת. אני נחותה מהם. אוטומאטית, אני בזויה.

אבל לא מאז ומעולם זה היה ככה. אם אני חוזרת (או "נסוגה", בעצם) מספיק שנים אחורה על ציר הזמן שבתרשימים שבזיכרון, אני מוצאת גם נשים וא-נשים ששמותיהם מתחילים בכל מיני אותיות. אם אני נסוגה מספיק שנים אחורה, אני מוצאת מ"ם (מתיתיהו), למשל. או-הו, והנה, עכשיו, בראש שלי, מ"ם היא אות של פנטזיה. אני מוצאת שם גם סמ"ך (סופי), ויו"ד (ירדן). או-הו, כמה שיו"ד. אין לכם מושג עד כמה שיו"ד. אם לא די בכך, ישנה גם נו"ן (נועה), אותה פספסתי בגלל קהות חושים, ואבדו עקבותיה.

בעצם, אני כבר לא בקשר עם אף אחד מהאנשים האלה.

אולי זו הסיבה שהדחקתי חלקים נרחבים מהמיניות שלי – העדר האל"ף? אמרו לי, קוראים יקרים ומדומיינים – הייתכן? איזו פאשלה. אחרי שחזור קצר וחובבני של תהליך שחרור החסימות המיניות שלי, זה המתקדם לאיטו, בצעדי צב אך בעקביות, במשך השנים האחרונות, אני מוצאת שהאנשים שהועילו לי במיוחד היו (רובם המוחץ, אם לא כולם, והסייג הזה כאן רק משום שאני לא סומכת על הזיכרון שלי) אנשי אל"ף.

אפילו הפנטזיות מתרכזות באנשי אל"ף: נתן אלתרמן, אי. אי. קאמינגס, ועוד. אם כי לא כולם (כי ישנה רות ממגילת רות, למשל, וגם לאונרד כהן). אבל אף על פי כן, מוזר.

יום ג', כ"ה באב, תשס"ח

דרך אגב

קוראים מדומיינים נכבדים שכמוכם,

יש מצב שאנחנו לא לבד.

יום ג', כ"ה באב, תשס"ח

שלום

שלוש-ארבע שנים שאני מאוהבת בו. ולא שלא אהבתי אנשים אחרים במהלך התקופה הזו. ולא שלא התאהבתי באנשים אחרים במהלך התקופה הזו. אבל שלוש-ארבע שנים שאני מאוהבת בו. ואי-אפשר. אי-אפשר עד כך שאי-האפשרות הפכה לנוכחות קבועה בחיים שלי. אולי טוב, בעצם, שנגמר.

שלוש-ארבע שנים שאני נרתעת ממנו. ולא שלא נרתעתי מאנשים אחרים במהלך התקופה הזו. ולא שלא נבהלתי מאנשים אחרים במהלך התקופה הזו. אבל שלוש-ארבע שנים שאני נרתעת ממנו. וזו היתה טעות. אולי זו היתה ה-טעות. טעות חמורה עד כדי כך, שהיא הפכה לנוכחות קבועה בחיים שלי. אולי התרגלתי אליה יותר מדי.

שלוש-ארבע שנים שאני מדברת איתו באיפוק מהזן הכי מביש. ולא שלא דיברתי עם אנשים אחרים באיפוק במהלך התקופה הזו. ולא שלא התביישתי, לא שלא הייתי אצורה, מסויגת, נפחדת, לא שלא מנעתי מאנשים אחרים את הכנות והישירות הראויה להם במהלך התקופה הזו. אבל שלוש-ארבע שנים שאני מדברת איתו באיפוק מהזן הכי מביש. ומאסתי בזה, אולי אפילו יותר משהוא מאס בזה. מאסתי בזה עד כדי כך, שכאשר החליט לחתוך – הבנתי. גם אם לא אמרתי מיד, הבנתי.

"היה שלום", אני רוצה לומר לו. אני חושבת שאולי זה מה שאמרתי, בשיחה האחרונה, בה הודיע שנגמר. הוא אמר "להתראות", הודעתי לו שהוא סותר את עצמו, ותיקנתי: "שלום". הודיתי לו על כל מה שהוא לימד אותי. כאבתי ודיברתי בטון מאשים מדי, האשמתי מדי, אבל ניסיתי, בכל זאת, שיבין שאני מודה לו.

"שלום", אמרתי. כל התיקונים הקטנים, המשפטים הבודדים שעולים אחר כך ומבקשים להאמר בעבר, כל אלה נזנחים ויישכחו עם הזמן. פרטים רבים יישכחו עם הזמן. אם יישאר דבר-מה, יישאר רק הבסיס. אני מקווה שיישאר "שלום". שיישאר "היה שלום". אם אהיה אמיצה, לא יהיה לי צורך ביותר מכך.

יום ג', כ"ה באב, תשס"ח