"אמלתרה"? "אמלתראות"? "קורה או מערכת קורות להחזקת התקרה" (מילון אבן-שושן המרוכז, 2004)

יום חמישי

נסיעות וכדורים

כואב לי מאוד. כאב ומיחושים. מה פירוש "מיחושים"? דמיינו מצב של שובע, בו הבטן שלכם מלאה מאוד, מלאה עד הגרון. אתם מרגישים את המלאות הזו לא באמצעות הבטן, אלא באמצעות הלחץ שהבטן המלאה מפעילה על איברים אחרים. הסרעפת, למשל. אתם מרגישים את הלחץ על הסרעפת. ואני מדברת עליה רק משום שאני מסוגלת לזהות אותה, אבל ישנם איברים אחרים שנפגעים פה. לא מדובר בייפוי או בדימוי. יש לכם הוכחות חותכות: היא התנפחה, הבטן שלכם. אתם רואים את הנפיחות, ומרגישים את העור נמתח. וגם: הטמטום והעמימות של שובע קיצוני, משולבים בתחושת חולשה רעה שאינה אופיינית להם. אבל הקרשנדו הוא הכאבים, כמובן. הרבה כאבים. במיוחד כאשר אתם מזיזים את הגוף.

כואב לי מאוד. כאב ומיחושים. אני אמורה לנסוע היום לחיפה. אני רוצה לנסוע היום לחיפה. אני יכולה ליטול כדור שאני לא אמורה ליטול, ולהסתדר איכשהו. "לא אמורה ליטול"? על, סליחה, הזין שלי. אני אמורה לנסוע היום לחיפה. אני רוצה לנסוע היום לחיפה. והטכנולוגיה כאן. היום ארשה לעצמי מספר מעשים מטופשים. לפחות, איך אומרים, המטרה טובה.

אקסטזי? אסיד? קוקאין? השתגעתם? תרופות. תרופות הן ההישג האמיתי. שינויי המודעות לא משתווים, אפילו לא לרגע, ליכולת לשכך (גם אם זמנית) את כשלי הגוף. במיוחד, בכל אופן, כאשר ישנה איזו קירבה אל הגוף הנכשל.

יום ה', י"א באלול, תשס"ח