"אמלתרה"? "אמלתראות"? "קורה או מערכת קורות להחזקת התקרה" (מילון אבן-שושן המרוכז, 2004)

יום שלישי

יומנאות, בירורים וקהל

הרשומה האחרונה אינה רשומה הוגנת. רבות מהרשומות כאן אינן רשומות הוגנות. ו\או נחמדות. אני כותבת כאן כשאני כועסת, עצובה, מדוכדכת, מרוגזת, מדוכאת, נסערת וכו'. זה היומן שלי. ואני לא בהכרח הוגנת. ו\או נחמדה.

בעצם, זה נכון לגבי כל רשומה שמתפרסמת כאן. ישנם חלקים אחרים. ישנם אירועים והרהורים וכל מיני דברים שאני לא מספרת לכם, למרות שהם נקודות ציון די חשובות בעלילה של הדבר הפתלתל והעקמומי והמזדהר הזה, שנקרא "החיים שלי". אז בבקשה אל תתיימרו להמר על מה נכון או מי צודק, ואל תמהרו להתרעם, כי אין לכם מושג. קפיש, קוראים מדומיינים ויקרים? המידע פה חלקי ביותר. הסיפור פה הוא רק פיסה מסיפור אחר, שלא נכתב. אתם קוראים ביומן שלי, ואני לא הסטוריונית. אני סתם אמלתרה שצריכה אמלתראות לפעמים.

הרשומה האחרונה, למשל. היא דוגמא מובהקת. כתבתי על איזה ערב עם האיש היפה. וכרגיל, מוצג שם רק חלק מהסיפור. מוצג שם רק החלק שרציתי לברר ביני-לביני-לביניכם באותו הרגע. אבל ישנם חלקים אחרים. חסכתי מכם מידע. למשל, לא כתבתי שרק שעתיים לפני ההתרחשות המתוארת, התנשקתי עם גבר אחר, בנוכחות האיש היפה. לא כתבתי שהכאבתי לו מאוד, לאיש היפה, רק שעתיים לפני מה שכן תיארתי. אז מן הסתם לא יכולתם לשפוט נכונה, אם ניסיתם. ואולי כן שפטתם, קוראים נמהרים ופזיזים שכמוכם. אז יצא שהייתי ממש לא הוגנת (ו\או נחמדה) אליו. ועוד באמצעותכם, שזה ממש מגעיל. ועוד זו לא הפעם הראשונה.

אז אני אנסה להיות הוגנת יותר. אבל זה היומן שלי. ואני מבררת פה את מה שיש לי לברר פה. זהו.

שבת שלום.

יום ו', י' באדר, תשס"ט