"אמלתרה"? "אמלתראות"? "קורה או מערכת קורות להחזקת התקרה" (מילון אבן-שושן המרוכז, 2004)

יום שלישי

מחמאות וגאווה

עשיתי משהו "נחמד" אתמול, והיום גיליתי שאמרו לי "סחטיין על העבודה". הו, כמה זמן שעבר מאז שקרה לי דבר שכזה. וזה עוד לפני שהשלמתי את העבודה. קרי: רק חצי הדרך, וכבר סוחטנתי.

"סחטיין על העבודה". הנה. די ב"סחטיין" אחד קטן כדי להטיס אותי למרומי הגאווה. אני מרגישה את ההתנשאות, היוהרה והעיוורון מבעבעים בי, תוססים ומחכים להתפרץ. אולי כבר התפרצו. מי יודע. הנה, כבר מתגבשת איזו שמחה גועלית שמטיחה את ההצלחה הקטנה בפני המפקפקים לדורותיהם ומקנטרת: "נו? רואים? רואים? רואים איך בכל זאת אני לא כישלון מוחלט?". השמחה הזו, היא לא תסמין בריא.

אני קצת מקווה שעוד היום המסחטנים יגלו שה"סחטיין" שלהם היה לשווא. שהם יבדקו לעומק את העבודה הכביכול-ראויה-לסיחטון שלי, ושאתגלה בקלקלתי כי רבה. כך לפחות ישוב העולם למנהגו המוכר והבטוח. אחרת, מה הלאה?

אולי התפלק לי התפקודצ'יק הזה רק משום שהייתי חולה והייתי תקועה בבית. אולי זה העניין, אולי כך יהיה מעתה: או שאהיה בריאה ואתבטל, או שאהיה חולה ואתפקד. נו. אם כך יהיה, יום יום חג. חג יום יום. וכו'. גועל נפש.

חכו חכו. תכף תבוא הכאפה, ואפול.

יום ג', י"ב בכסלו, תשס"ט

ביטחון וביטוח

הביטוח הלאומי, מוסד מוזר כשלעצמו, שלח לי בדואר חוברת עבה, בה פורטו כל מיני זכויות שמסתבר שאני זכאית או לא זכאית להן. הנחות בארנונה, הכוונה תעסוקתית. דברים כאלה. וואללה, לא ידעתי. שמעתי איזה משהו כזה, אבל לא ידעתי. סוף סוף הם מפתיעים אותי לטובה, הביטוח הלאומי האלה. נכות, אתם אומרים? למה לא. נכות. למה לא. עוד תואר.

חשבתי אתדכא. חשבתי שיהיה מר, שאני אמרר שאני נכה רשמית וארחם על עצמי וכו'. ואני באמת מרחמת על עצמי עכשיו, אבל לא במידה יוצאת דופן. החולשה אינה חדשה, ולכן לא מעוררת רחמים חדשים. להפך. והקצבה הנלווית אל התואר החדש, מה יש לומר, לא מזיקה לי בכלל. היא משענת חשובה ומרגיעה.

אז יש תקווה. אני חולה עכשיו, אבל כמה שאני חולה – ככה אני לומדת לשמור על עצמי. ככה אני מתחזקת. ואני מוקפת באנשים טובים, ומקבלת עזרה מכל עבר. אז יש תקווה. ולא, שום דבר לא יתרפא פה לגמרי. לא מחר, לא מחרתיים, לא החודש, אולי לא השנה. אבל משהו עמום ועתידי, משהו שאני מפחדת ממנו ועל כן לא אקרא לו בשם, כבר אפשרי. קשה מאוד, אבל אפשרי. וכמה שאני חלשה – ככה אני לומדת לשמור על עצמי. ככה אני מתחזקת. אני לומדת. לאט לאט. זו אני. תרנוגלת חוצה את הכביש.

(כמה כוח יש לדבר הזה, שקוראים לו מטבע, שרק הוא מגיע וכבר אני נרגעת. הוא, צריך להיזהר ממנו, זה מה שצריך.)

יום ג', י"ב בכסלו, תשס"ט