"אמלתרה"? "אמלתראות"? "קורה או מערכת קורות להחזקת התקרה" (מילון אבן-שושן המרוכז, 2004)

יום שלישי

מחווה לנעמי שמר ז"ל

בא לי להיות לו שק איגרוף לתסכולים. שמיכה להתעטף בה כל אימת שמתחשק. ושיר שיגלה לו עולמות מפותלים. בלעדיהם, בלעדיהם גם פמיניסטית תשתתק. אבל כל זה בגללי ובגללו. ולא, אחותי, בשום פנים ואופן לא – זה לא בגלל שהוא גבר, לא בגלל שאני אישה. בשום פנים ואופן לא.

בא לי להיות כוס התה המרגיעה. העוגייה המנחמת ברגע הנכון. הכרית המנקה את הטרדות בשעת שינה. האוזן הסופגת צעקות ללא חשבון. אבל כל זה בגללי ובגללו. ולא, אחותי, בשום פנים ואופן לא – זה לא בגלל שהוא גבר, לא בגלל שאני אישה. בשום פנים ואופן לא.

בא לי להיות מחסה מפני כולם. או אדן החלון, להישען ולהשעין. להיות לו בית מוגן ונעלם, ורוח מלטפת ביום חמסין. אבל כל זה בגללי ובגללו. ולא, אחותי, בשום פנים ואופן לא – זה לא בגלל שהוא גבר, לא בגלל שאני אישה. בשום פנים ואופן לא.

בא לי להיות הכתף של הדמעות. החיבוק, הנשיקה והמרחק. בא לי להשאיר לו אלף הודעות, ילדותיות נורא עם ריח ממותק. אבל כל זה בגללי ובגללו. ולא, אחותי, בשום פנים ואופן לא – זה לא בגלל שהוא גבר, לא בגלל שאני אישה. בשום פנים ואופן לא.

בא לי להיות לו כל מה שנכון לו. כל מה שהוא זקוק לו, לספק את כל כולו. בא לי להיות לו מין חור כזה, מוכן. שיידחף אליי חזק, ושאני אהיה מזרן. כשהוא יגמור אני אצעק רק בשבילו. אבל כל זה בגללי ובגללו. ולא, אחותי, בשום פנים ואופן לא – זה לא בגלל שהוא גבר, לא בגלל שאני אישה. בשום פנים ואופן לא.

יום ד', כ"ד באלול, תשס"ח

אין תגובות: